~LeeYa~

Wednesday, October 13, 2010

..::Alahai Adikku::..

Alahai adikku...
aku tau, kau mmg pandai
kalau kau speaking,
mmg kalah mat salleh...
tapi kan...
kau tetap di situ
tapi,
aku di sini...

alahai adikku,
kau masih muda...
dunia yang kau jumpe tu
kecik je lagi
so, tak payah la kau nak berlagak ngan aku

alahai adikku
setinggi mana pun ilmu yang kau ada
kau tetap takkan kemana
kalau kau tetap berdegil nak berperangai seperti itu
takkan ada orang yang akan respect ilmu di dadamu itu

alahai adikku...
jangan la lupa nak intai ke bawah
intai2 asal usul kita di bumi ni
jangan la nak mendongak ke langit je
smpi lupa asal usul
smpi lupa santunnya Melayu

alahai adikku..
jangan lah bersifat kurang ajar
tiada orang yg suka
bodoh sombong namanya tu

alahai adikku
beringat-ingatlah selalu...


Tuesday, October 12, 2010

For those who I call friends

MY OATH TO YOU...


When you are sad.....I will dry your
tears.

When you are scared.....I will comfort your fears.

When
you are worried......I will give you hope.

When you are confused.....I
will help you cope.

And when you are lost...and can't see the light, I
shall be your beacon...shining ever so bright.

This is my oath.....I
pledge till the end.

Why you may ask?....Because you're my friend.

Sunday, October 10, 2010

..::Tonight::..

Tonight is the night
where i feel so depressed
my prince is so far away
so out of reach
how i wish i could be like...
one of the character in 'Jump'
where, i can be anywhere i want in a blink
so that, i can meet my prince when i want to
it has been a while since i last met him
like Selena's song,
a day without him is like a year without rain..
urghhhhh!!!!!
miss him so much..
i really need to do something to get over this feeling
but what to do???!!!
everything that i do will remind me of him
your love is driving me nuts, my prince
just you can make me be this way

Steven Curtis Chapman-Cinderella *Includes Lyrics*

Wednesday, October 6, 2010

..::Arahan Siapa??::..

suatu waktu dahulu, aku di beritahu bahawasanya, sekiranya aku perlu membuat salinan fotokopi untuk tujuan mengajar, aku hanya perlu ke pejabat dan mengisi borang...
jadi, pada suatu petang yang sunyi, aku pun pergilah ke opis, tujuannya, mau wat salinan fotokopi la...so, aku pun amek la borg, isi2 apa yg patut..then utk mendapatkan kepastian apa yg telah ku isi itu betul mengikut piawaian iso, aku pun bertanya la...skali, soalan yg ku terima "awak nak fotostat apa??" aku dgn tenang menjawab, buku....then, dgn nada yg agak keras..beliau membalas " utk apa??? atas arahan siapa???" and i was like...what theee....dengan nada memerli aku pun menjawab semula " utk STUDENTS kelas saya"..then die dgn muka terkejut..owh..haa, tanya org tu...die kerja kat unit tu..

hello, eventhough you tak knal who i am..that is sooo not the way to communicate ok....apa la salahnya kalau tanya..ermm utk apa ni ye ?? awak terima arahan tk fotostat ni dr sape?? awak student ke?? ni tak..pakai jerkah jee...ai, kalau sy student, saya tak masuk la bahagian opis tu..and i will wear COVERED shoes...ishh..

Monday, October 4, 2010

..:: Hari Ini ::..

arini rasa mcm tak brape nak sihat...
mcm nak demam...
letih jek rasa.........
demam apakah??????????
demam rindu........
rindu siapakah??????????
rindu encik Lee

encik Lee, saya rindu awak...
bila kita nak jumpe lg ni???

T_T

Sunday, October 3, 2010

..::We're the Perfect Two::..

Don't know if i could ever be
Without you cuz boy you complete me...
You're the apple to my Pie
You're the straw to my Berry
You're the smoke to my High
and you're the one i wanna Marry..
cuz you're the one for me
and i'm the one for you..
and we're the perfect two..