~LeeYa~

Tuesday, May 18, 2010

Bahtera itu

terseradung aku lalu terjatuh ke dalam kencah permasalahan ini...
terkapai-kapai aku lalu lemas dalam tasik kesedihan...
ke mana hilangnya sampan itu?
ke mana hilangnya pendayung itu?
ke mana hilangnya pengemudi itu?
sejenak ku terfikir,
benarkah aku dilahirkan tanpa sampan itu?
atau,
mungkin juga...
kehilangan sampan itu akan menemukan aku dengan sebuah bahtera yang indah...
namun,
bilakan ku temui bahtera itu?

empangan yang membenteng tasik ini
sudah tidak mampu menampung beban lagi..
lalu, sedikit demi sedikit, ia rekah...
lalu,
banjirlah seluruh kawasan sekitarnya..
suburlah kawasan itu dengan benih kesedihan..

kini,
tiadalah lagi rahsia
antara si empunya diri dengan alam..

si pengemudi itu tidak jua kunjung tiba..
si bahtera tidak pula muncul bayangnya..
perlahan-lahan,
lemaslah aku di tasik kesedihan ku sendiri..


created by Leeya
9 September 2007 at 12.43pm

1 comment:

  1. terseradung??? ke tersadung....?
    kencah or kancah????

    n brapa pham...=(

    ReplyDelete