~LeeYa~

Thursday, June 10, 2010

Perak - kampungku...

salam kepada para pembaca (ada ke yg baca blog ni??)

hehehee..yeahh...aku br balik bercuti...perjalanan bermula ke kampung halamanku..Kampung Jelutong, Malim Nawar, Perak..dekat mana?? sape2 yg pnah tgk cite "Perigi Kontang" ?, kampung ku dlm 10 minit lg dr situ...hehehehe..dok kampung selama 2 hari..sabtu and ahad..tp jadualnya sgt la penuh..hehehee..

smpi kg malam ari jumaat tu..esok nye, g kenduri bersunat adik sedara kat kampung sebelah, nama kampung tu, kampung Hulu...hehehe...ok la..g kecoh2 kat sana kejap, balik aku tdo...petang, kitorg g 2 kete mandi air terjun kat Kuala Dipang, kitorg pggl tmpt tu "Salu" ...hehehehe...boleh la nak layan mandi ngan bebudak nie....hehehee...after mandi, serbu gerai tepi jalan...beli rojak buah..nyumm..sedap...

sesampainye di rumah, adik sedaraku, Hanim dtg nek moto....die ajak g rumah boyprenya mlm tu, sbb maknye da meninggal, (Al-Fatihah)...so, aku pon bawakla..tp, tak smpt tgk jenazah, sbb da kul 10 mlm, jenazah tak smpi2..aku pon ta brani nak tgg lama2..yela, rumah arwah kat kg tmpt penggambaran Perigi Kontang tu..lgpon, kitorg pempuan sume..so, balik la..and mlm tu aku tdo rumah makcik ku..berakhir satu hari...

esoknye, pegi plak kenduri kawen kat kampung sebelah, kampung Baru namanye....tgh2 mkn kat stu, besan opahku plak meninggal..so, after mkn, kitorg g kenduri satu lagi, then tros g rumah arwah..pon kat kampung tmpt penggambaran Perigi Kontang tu, Tualang Sekah nama tempat tu...arwah meninggal sbb barah..so, sepanjang aku kat kg, aku da g kenduri boy to man, kenduri sambut org baru dlm family, and ke rumah yg mana keluarganya kehilangan sorang ahli...

esok paginya, kami sekeluarga bergerak ke Kelantan menggunakan jalan Grik..sumpah aku pening nak muntah...

No comments:

Post a Comment